Kako vam Balans može pomoći u distribuciji

Bavite se veleprodajom? Pored toga imate i sopstvenu distribuciju? Koliko ste se puta sreli sa najrazličitijim izazovima? Da li imate više skladišta među kojima prebacujete robu? Da li imate dovoljan nivo zalihe robe na svakom od skladišta? Možda imate preveliku zalihu? Da li imate svoj vozni park ili koristite eksterni prevoz? Da li ste sigurni da znate kada je, šta, gde i kome utovareno? Da li ste sigurni u svoje poslovanje ili se nadate da sve funkcioniše kako treba?

Procesi

Svaka distributerska kompanija ima vrlo slične procese. Planiranje nabavke, nabavka robe, skladištenje iste, priprema za otpremu i otprema ka kupcima. Naravno, sve ove procese treba držati pod kontrolom. Poštujući poslovne procedure vaše kompanije, Balans vam može pomoći u ovim koracima. Naravno, iskustvo koje imamo u radu sa distributerskim kompanijama može i vama pomoći da unapredite svoje poslovanje.

Kontrola zaliha

Jedan od najvećih izazova svih distributera je kontrola nivoa zaliha. Previsok nivo zaliha dovodi do zarobljavanja kapitala, a prenizak može dovesti do propuštene prodaje. Upitno je šta je od ta dva lošije po poslovanje jedne kompanije. Imajući u vidu da je potrebno kreirati optimalni nivo zaliha, slušali smo potrebe naših partnera sa velikim brojem artikala. Kako se trudimo da budemo dobri slušaoci, i još bolji partneri, razvili smo ceo modul u Balansu koji će vam pomoći da što bolje planirate svoje zalihe. Da bismo vam pomogli u rešavanju ovog izazova, koristimo podatke koje Balans već ima na osnovu vašeg prethodnog poslovanja, pa na taj način možete uštedeti vreme vaših zaposlenih koji su zaduženi za ovaj proces.

Kada smo vam pomogli oko planiranja nabavke, dolazimo do sledećeg koraka. Nabavljenu robu treba skladištiti. Balans vam omogućava rad sa više različitih skladišta u kojima možete definisati kataloge po kojima ćete na najoptimalniji način razvrstati svoje artikle kako biste kasnije mogli da iskoristite ostale mogućnosti Balansa. Imaćete u vidu stanje lagera na svim skladištima, ali i količine robe koje su vam na putu od dobavljača, te možete računati i na te količine. Naravno, u slučaju da neke količine rezervišete za kupca, i te količine će vam biti jasno prikazane kako ne biste došli u problem nedostatka zaliha (Out of Stock).

Otprema robe

Skladištili ste robu. Šta dalje sa njom? Treba obaviti onaj korak koji najvažniji svakoj distributerskoj kompanijii – dostaviti robu do kupaca. Pre dostave kupcima, skladište mora da pripremi robu za isporuku. Kombinovanjem transportnog i skladišnog modula razvijenih za potrebe naših klijenata, došli smo do toga da skladište može dobiti instrukcije kako da pakuje robu tako da ona bude spremna za svako pojednično vozilo. Kako svaka kompanija vodi računa o troškovima, na ovaj način pružamo mogućnost da svako vozilo bude optimalno opterećeno. Bilo da imate svoj vozni park, ili rentirate vozila, svako od tih vozila ima neku vrstu ograničenja (broj paletnih mesta, nosivost…), a sa pažljivim planiranjem utovara možete sebi uštedeti novac koji bi mogao biti izgubljen ukoliko je vozilo nedovoljno napunjeno, ili je možda prepunjeno čime se dolazi i u sukob sa Zakonima koji definišu ovu oblast.

Ne slažemo se da je posao gotov. Roba jeste utovarena na pravo vozilo, imamo podatak o tome u kom je vozilo, i gde bi trebalo da završi, ali da li Vaši zaposleni imaju informaciju o tome da je roba isporučena? Razvili smo mogućnost potvrde da je roba dostavljena kada se vozilo vrati u skladište, a vozač preda dokumenta kojima se dokazuje da je roba isporučena.

Izveštavanje

Sada se može reći da smo zaokružili priču oko distribucije. Ili nismo? Ovim jesmo obradili procese koji čine distribuciju vaše kompanije, ali nešto fali. Vratićemo se na početak. Da li ste sigurni u svoje poslovanje ili se nadate da sve funkcioniše kako treba? Mi ne verujemo u nadu, pa smo razvili i načine kontrole. Da biste svoje poslovanje držali pod kontrolom, Balans nudi i set izveštaja uz pomoć kojih možete pratiti svaki od procesa na dnevnom, nedeljnom, mesečnom nivou, uz pomoć različtih alata koje nudimo.

Dva najkorišćenija izveštaja, u ovom kontekstu, su:

  • Lager na dan X – pregled stanja lagera na traženom skladištu na zadati datum sa nabavnim i prodajnim vrednostima
  • Izveštaj o teretima po vozilima – pogled na iskorišćenost vozila, broj istovara i rutu koja je dodeljena vozilu za zadati period i skladište

Zaključak

Čini vam se da Balans nudi sve što treba vašoj kompaniji? Zakažite besplatnu prezentaciju kroz koju će vam naše kolege još približiti poslovno rešenje Balans!

Vodič - Kako izabrati poslovni softver ako ste prevazišli postojeći

Tokom vremena kompanije rastu i razvijaju se. Potrebe se menjaju, kao i zahtevi. U ovom vodiču ćemo se osvrnuti na potrebe kompanija koje su prevazišle poslovno rešenje i u potrazi su za novim, drugačijim, adekvatnijim rešenjem.

melanys