KARTICE LOJALNOSTI – LOYALTY CARDS

Dugi niz godina kompanije pokušavaju da privole kupce da sledeću kupovinu obave u istom prodajnom objektu, ili drugom prodajnom objektu iste kompanije. Počeli su sa izdavanjem papirića na koje su udarali pečate nakon svake kupovine. Određeni broj pečata je donosio benefite. Naredni korak u ovom procesu je postalo izdavanje discount kartica koje su služile za ostvarivanje unapred određenih popusta.

Zahvaljujući razvoju tehnologije, došlo se do znatno naprednijih rešenja koja nude mnogo više, kako kompaniji koja organizuje program lojalnosti tako i njihovim kupcima.

U uslovima koji danas vladaju na tržištu, kompanije u sektorima sa velikom konkurencijom kao deo svoje marketing strategije imaju Loyalty programe koji su kreirani sa ciljem da utiču na trendove i povećaju broj ponovnih kupovina.

Kome su kartice lojalnosti namenjene?

Kartice lojalnosti su namenjene kompanijama koje žele da bolje razumeju navike svojih kupaca, ali i da utiču na navike svojih kupaca.

Ove kompanije shvataju da kupci mogu da kupuju bilo gde i da moraju da ulože više od standardnih napora kako bi uslužili kupce.

Dokazano je da kupci radije biraju prodajno mesto koje ima program lojalnosti jer vole da budu nagrađeni zbog svoje kupovine. Kartica lojalnosti je sjajan način da se to uradi.

Program lojalnosti omogućava organizatorima da:

  • nagrade lojalne kupce u budućim kupovinama putem dodatnih popusta koji se mogu ostvariti kao procenat od ukupnog potrošenog iznosa;
  • prate ponašanje i istoriju kupaca: organizatori programa lojalnosti mogu identifikovati ko su njihovi kupci, koliko troše, ali i šta, gde i kad kupuju;
  • pospeše prodaju nudeći dodatne poene ili popuste za prodaju robe van sezone ili za kupovine koje prevazilaze određene iznose;
  • stvaraju posebne promocije samo za lojalne kupce;
  • koristeći prikupljenje podatke o kupcima organizuju reklamne kampanje ili šalju obaveštenja kupcima o dešavanjima u prodajnim objektima;
  • unaprede svoje poslovanje i podignu nivo odnosa sa kupcima.

Kako do kartice lojalnosti?

Jedan od najčešćih uslova za dobijanje kartice lojalnosti je kupovina u nekom od prodajnih objekata. U ovoj situaciji, pri inicijalnoj kupovini obično nema popusta i ona služi za aktivaciju same kartice. Neke kompanije daju mogućnost popunjavanja zahteva online, pri čemu karticu šalju na kućnu adresu. U zavisnosti od opredeljenja kompanije, postoji još načina kako doći do kartice lojalnosti.

Ono što je zajednično svakom od pomenutih načina za dolazak do kartice lojalnosti je obrazac koji se popunjava i kojim se potvrđuje saglasnost sa uslovima prodaje i postaje član Loyalty kluba.

U obrascu kupac ostavlja svoje lične podatke i preko nekih (e-mail adresa, broj telefona) dobija obaveštenja o akcijama i sniženjima, novim kolekcijama, specijalnim ponudama…

Sama kartica lojalnosti može biti personalizovana ili nepersonalozovana, u zavisnosti od opredeljenja kompanije koja ih izdaje. Neke kompanije žele da benefite od jedne kartice ostvaruje isključivo vlasnik kartice, dok druge od svojih kupaca prave prodavce. Kako? Tako što ih podstiču da svoju karticu dele sa drugima kako bi vlasnik kartice brže došao do željenih benefita.

Kako će moji podaci biti korišćeni?

Shodno pozitivnim pravnim propisima, ali i uslovima prodaje, lični podaci kupca mogu biti korišćeni isključivo za registraciju kartice lojalnosti i slanja obaveštenja o novim proizvodima i promotivnim ponudama i u druge svrhe se ne smeju koristiti.

Ako kupac više ne želi da prima obaveštenja o akcijama, u svakom trenutku može o tome obavestiti organizatora programa lojalnosti. Najbolji i najsigurniji način za ovo je putem e-maila.

Ista je procedura u slučaju promene podataka, odustajanja od korišćenja kartice lojalnosti, ili gubitka iste.

Sa druge strane, organizator programa lojalnosti zadržava pravo da povuče karticu iz opticaja ili da promeni elemente Loyalty programa, ali je dužan da kroz dobijene podatke obavesti kupca o tome.

Kartice lojalnosti i Balans

Prateći trendove koji poslednjih godina postaju sve zastupljeniji, mi, u Melany team-u, spoznali smo potrebu da u naše poslovno rešene implementiramo mogućnost rada sa karticama lojalnosti. Razvijen je modul kroz koji se mogu izdavati i aktivirati kartice lojalnosti. Naravno, evidencijom kupovine pri kojoj je korišćena kartica lojalnosti, stičete mogućnost uvida u navike kupaca vaših proizvoda. Voljni smo da vam predstavimo svoje rešenje u vidu besplatne prezentacije za šta je potrebno samo da prijavite putem linka.

Zakažite prezentaciju kartica lojalnosti ->

Vodič - Kako izabrati poslovni softver ako ste prevazišli postojeći

Tokom vremena kompanije rastu i razvijaju se. Potrebe se menjaju, kao i zahtevi. U ovom vodiču ćemo se osvrnuti na potrebe kompanija koje su prevazišle poslovno rešenje i u potrazi su za novim, drugačijim, adekvatnijim rešenjem.

melanys